Bájná Ridira z DeviantArt

aneb moja spolužajda spolubydlící...

Nikdy nevíte, na koho narazíte. Ani kde na něj narazíte. Odjakživa jsem si říkala, že ty moje patlanice nejsú zas tak zlé, když je na nich poznat, co jsem to chtěla kreslit. Ale jak říká Ridira - musí se prostě trénovat. Ridiru určitě znáte. Pokud jste hledali obrázky draků, museli jste se dívat zároveň i na její díla. Na ukázku vám sem ukážu jeden z jejich nejpracnějších:
 Nějakým záhadným způsobem jsme se sobě připlantaly do cesty a teď spolu budem na chvilku pobévat. Původně s námi měl bydlet Vipero (jeden začínající spisovatel, který není k zahození a kdo ví, jak nám v budoucnu vytře zrak), ale o něm příště. Oba jsou to šermíři. Vipero je kovář a to by bylo, aby nebylo na šípy a zbroje a zbraněCool! Co se týče šermu, trochu mě s sebou stáhli. Začnu s lukostřelbou. Kdoví kdy, ale určitě začnu. A kdo ví, kolik prčózních situací ještě zažijeme...

A to je ratolest paní domácí...

Nejednou jsem se přela za zdroje k cizím ilustracím na blozích blog.cz v AK. Ridira je jeden z umělců, kteří opravdu nemají rádi kopíráky. Přesněji řečeno ty, kteří se považují za autory a ani neuvedou zdroj. Svěřila se mi, že jednou viděla svůj obrázek na cizím webu. Autorka webu se zároveň vydávala za autorku kresby. Naštěstí byla tak hloupá, že si nedala ani práci vymazat její podpis z obrázku. Ridira podala žádost na provozovatele webu, aby s tím něco udělal. Nevím, jak to dopadlo, ale to je prostě slušnost uvést autora díla. Jak sami vidíte, není to kdejaká malba, ale opravdu krásná. Její Galerii na DeviantArtu čítá několik desítek maleb a kreseb. Chce se dostat na školu, kde by mohla své umění zůročit. Jejím snem je být ilustrátorkou knih. Už kreslila i pro jednu neziskovú organizaci skřítky. A musím říct, že i skřítci jí jdou. Když jsem se jí ptala, co se jí kreslí špatně a co nerada kreslí, odpověděla mi, že umí nakreslit všechno, ale že jí nebaví kreslit budovy a interiéry. Ale i ty by dokázala nakreslit. Chce se naučit nakreslit všechno. Nejvíc mi vyrazil dech, když mi řekla, že draky kreslí zpaměti. Ovšem nejlepší je kreslit podle skutečnosti. A tak jí ani portréty nedělají žádný problém.

Dalším takovým překvapením pro mě byla délka kreslení jednoho takového obrázku. Draka je schopná nakreslit přes víkend. Složitější věci na stínovaní a složité pozadí i déle. Já se babrám s drakem asi rok, a postupuju po milimetrech. A nikdy nedosáhnu takové detailu a takové hry barev jako ona. Ona je prostě talent, na nic si nehraje. A já ji opravdu upřímně přeji, ať se jí splní to, co chce. Její ilustrace ozdobí každou knížku a já se těším, až si jednu z těch knížek koupím.

Sama jsem byla svědkem, jak během minuty načrtla skicu hlavy draka. Hráli jsme karty a během rozdávání si kreslila.

Autorkou ilustrací je Ridira a souhlasí s uveřejněním v tomto článku.

2 komentáře: