Svět sa zbláznil, zasmějte se!


Aneb jak sa nezbláznit z práce...


Opustila jsem své útulné vody zverimexu a šla do krapet jiné sféry prodeje. Potravní řetezec, no mohla bych říct i otravní řetězec, bo někdy vám tu prácu ty lidi tak zhnusijou, že jste sami otravní.

Já si říkám furt, buď miloučká, hezoučká, hodňoučká, zůstaň profesionální, jsou to jen lidi, jen lidi... Dřív jsem to vydržela z 12ti hodinové směny aspoň těch osm hodin. Teď dělám oficiálně osmičky a vydrží mi to sotva hodinu. Mám tu pro vás pár perliček ze zaměstnání, zasmějte se.


Markuju zboží jedné paní. I když většinou takto reagují důchodkyně, dámy v letech odpusťte, tato měla něco kolem pětatřiceti, docela mladá a vypadala inteligentně. Odbyto. Další prosím. Po dvou nákupech si paní něco rozmyslela a tak přišla řešit reklamaci ceny zboží.




Zákaznica: "Vy tam máte cenovku 41,9 a tady mi ty třešně markujete za 99,9." Tak já sa jdu podívat, jestli nejsou náhodou s 30% slevou a mně to nikdo neřekl. Stejně sa mi to zdálo divné. Taková sleva na třešně? Protože na kase sedíme všechny a já odpovědná osoba, zvednu hrcnu a jdu to omrknout. Zákazníci prosím chvíli strpení, s paní to dořešíme hned.
No a hádejte co? Žlutá cenovka 41,9 (cena za kg) tam fakt byla a nad tím číslem zároveň fontem o velikosti asi 50 bylo napsáno Hruška volná. Hned vedle stejná cenovka, akorát v bílém provedení a s nápisem Třešně volné 9,90 cena za 100g.

 Volám na tu zákaznicu: "Vy myslíte tu cenovku 41,9 jak je tam napsáno Hruška volná?"
"No, přesně tu. Já jsem tam viděla cenovku 41,9 a myslela jsem si že patří k třešním."
Bože, cenovka A4 formát!

A nebo, jedna důchodkyně si stěžuje, že jí zase markujeme za vyšší cenu. Měla sýr Apetito. A ptala se pokladní, co doplňovala zboží, jestli je to Apetito v akci. Vzhledem k tomu, že to bylo slevněné z centrály, tak kolegyně popravdě řekla, že jo, je v akci a doplňovala dál. Bohužel pro mě byla asi o dva centimetry šoupnutá cenovka na Lipno sýr směrem k Apetitu, který byl též v akci. No nevysvětlím tej ženské, že ta cena se vztahuje ke zboží, které je tam uvedeno. Tedy že nemůže chtít, aby jí pokladní namarkovala cenu za Lipno, když má v ruce Apetito, že. Jinymi slovy, pokud je napsáno, že pokud je na cenovce napsáno Apetito milion a půl korun a na cenovce hned vedle je Lipno milion korun, tak prostě nejde prodávat Apetito za Lipno.

"Ale vy tam máte cenu milion.

"Ano paní, a taky je tam napsáno, že milion a půl stojí Lipno. Pokud si chcete koupit Apetito, tak zaplatíte milion a půl. Nebo si vemte to Lipno za milion." 
"Ale já chci to Apetito za milion!" Je to na cenovce!
"Dobrá, tak znovu. Ano, na cenovce s Lipnem je napsáno milion korun. A na cenovce Apetito je milion a půl. Apetito je vedle Lipna, stejně tak jako cenovka na Apetito je hned vedle cenovky na Lipno.
" Sem už nikdy nakupovat nepůjdu, vy tu klamete zákazníky!"
O tom, že my zákazníky ani klamat nemusíme, že se oni klamou sami a dobrovolně, jsem nestihla říct, neboť do toho na mě řve jakási paní, jaktože nemáme to mlíko v akci. 
No, paní, kdybych tu nemusela řešit špatné dioptrie jiné paní půl hodiny, tak by bylo nejen mlíko v akci, ale i špekáčky v akci. V dálce řve plný lahvomat.


Naprosto úžasné je, když začnete vybalovat paletu metr osmdesát vysokou a paní se vás zeptá, jestli bych jí nemohla dát ten tvaroh ze spoda, že v regále už není.
"Nebojte, já sa na něj dostanu. Projděte se po prodejně, nakupte si a tak za deset minut ten tvaroh bude. "
"Ale já ho potřebuju teď. Já tady nebudu čekat tak dlouho."
"My tu máme spoustu zboží v akci, třeba se vám něco bude hodit."
"Já jsem přišla jen pro ten tvaroh."
"Tak si to vemte, když chcete, prosím."
"Ale to je až ve spod". 
"Správně, takže doporučuju sa projít ještě po prodejně a tak za deset minut, pokud mě nebudou zdržovat zákazníci, si pro něj můžete přijít.
"A tak dáte mi to teda?
"Zkuste přijít, až sa k tomu dostanu, vidíte, je to uplně vespod.
"Ale já to chci teď! Já tady nebudu čekat tak dlouho.
Tak si to paní, vybalte sama, já vám to budu stopovat. To jsem taktéž naštěstí nestihla říct nahlas, bo přišla jiná paní, že chce přesně tadycten jogurt jak je na té paletě dole nad tím tvarohem. Takže zatímco jsem jim vysvětlovala, že tu paletu je nejdřív nutné vybalit a že odspoda nahoru to nejde, jde to jen odshora dolů, tak jsem se k tomu nakonec dopracovala. I za cenu toho, že jsem prostě nepotřebné zboží odložila na zem místo abych ho rovnou doplňovala do regálu.

"No to je doba, co se člověk musí načekat na jeden jogurt..." Postěžovala si ta druhá.
"Jeden jogurt???? Vy vážně chcete jen jeden jogurt????" Valím na ni oči.
"Jeden!  Já jich totiž víc nesním. Já jsem sama, víte?"

Ale někdy to má i své pozitivní stránky. Když to zboží je hrozně moc v akci a lidi ho hrozně moc chtěj a je to vespod, tak nám vybalí celou paletu do do deseti minut. Kolegyně mi říkala, že jednou dokonce udělali takový řetěz a zboží si podávali mezi sebou, dokud se nedostali na máslo od Madety za 32,9. To prý bylo někdy na Vánoce. Prý to nechtěla pokoušet a tak jim ani neřekla, že to zboží mají rotovat podle exspirace.

A nebo když nemáme čas přeskládávat půlku palety mlíka na novou paletu, tak tam fláknem paletu jen tak na blint někde okolo a do skladu ji zavezem až ji lidi vykoupěj. No chvíli to trvá, nedá sa tam chodit uplně pohodlně. Zato je paleta vybalená naprosto bez práce a vzhledem k tomu, že do toho musí každý vrazit, tak to ani reklamu v letáku nepotřebuje. Chce to občas si k temu stoupnout, když přijde třeba někdo z vedení, aby bylo vidět, že na tym jo někdo pracuje, ale jinak je to brnkačka.

Ilustrace staženy z loupak.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat