Chytráci a jejich blbé kecy

aneb "Já bych toto nikdy nedopustil" a "Já bych to udělala jinak"

Před chvílí jsem si četla článek na Novinkách: V hořícím bytě ve Valašském Meziříčí zahynula roční holčička a hlavně diskuzi pod ním. Nic není tak zajímavé jako právě ty diskuze pod články.

Zaráží ňa, kolik lidí by kamenovalo, zavíralo a jinak trestalo maminu, která šla v pět hodin ráno vyvenčit psisko a mezitím ji uhořela roční holčička a málem patnáctiletý kluk. Ano, je pravda, že kluk byl dost velký, aby s psiskem zašel sám, ano kluk byl dost velký na to, aby z hořícího bytu se pokusil zachránit život nejen sobě, ale i své sestřičce, ale upřímně... Víte vy chytráci, co se tam doopravdy stalo?


Já jsem měla odjakživa svého o dva roky mladšího bráchu na krku a zodpovídala jsem za něj, protože bohužel mí rodičové si nemohli dovolit nechodit do práce a nebyli na tom zase tak dobře, aby si mohli zaplatit paní na hlídání. Proto jsem už od svých šesti let vodila brášku do školky a sama se vypravovala do první třídy, protože maminka i tatínek byli tou dobou už dávno v práci a babička také stále ještě pracovala. Maminka dělala hlavně osmičky, někdy dvanáctky, tatínek dojížděl za prací. A tak jsem měla nakázáno hned jak zazvoní budík se obléct do nachystaných věcí, pomoct bráchovi, sníst maminkou nachystanou snídaňu a až ta velká ručička bude na pětce, tak honem honem sbalit sebe a bráchu, nezapomenút svačinu z ledničky do školy a valit směr škola. Měli jsme to (a to jsem si spočítala přes mapy.cz) 1,1km.
Kolikrát sa stalo, že nás taťka zapomněl v družině a přišla si pro nás mamka po odpolední v osm večer. Kolikrát sa stalo, že mamka měla noční a museli jsme si budíka i svačinu nachystat sami. Často jsem také brášku, ač nezletilá, vyzvedávala ze školky.
A je toto nezodpovědnost rodičů?

NE!
Je to nezodpovědnost státu. Stát může za to, že rodiče nemohou uživit své děti, stát může za to, že třeba jako ve Finsku, nezajistí paní na hlídání (kterú si samozřejmě rodičové mohou dovolit). A stát může za to, že NEPODPORUJE rodinu.

"Tak proč si pořizuje děti, když je není schopna uživit?" A já zase opáčím: "A kdy si je teda pořídit?" Dnes člověk nemá ani jistotu bydlení ani jistotu práce a není si ani jistý svým majetkem. A do tohohle systému máme přivádět děti? Tak si je nepořídím. A kdo bude vydělávat na důchody stárnoucímu obyvatelstvu, když nebudou děti? Kde vememe perzonál na chod státu a do tržní ekonomiky?

Maminka byla málem ukamenována za to, že v pět hodin nechtěla budit patnáctiletého kluka, který bude vstávat do školy až později, a šla raději psisko vyvenčit sama. Třebas, kdo ví? Přitom sa mohla vzdálit třeba jen na deset minut, barák chytl a ona přišla a málem ju šráklo. (Nevím, jestli ju šráklo potom, až sa dověděla, že přišla o roční dceru.) Proč ne? Děti spí, těch deset minut kolem baráku nikoho nezabije... Bohužel ano. Ale to ona nemohla vědět.

Pojďme se podívat na tradiční "chytráky" v diskuzi pod článkem:

Věra Lacinová, Jílové u Děčína: "Zdrcené matce bych dala okamžitě pouta a šup s ní do basy!!!!Když mám tak malé děcko,má psa venčit patnáctiletý chlapec,ne????????? Ani na chvíli bych se nemohla přeci vydat ven.Ani vynést koš jsem nešla,když byly děti tak malé.Protože co kdyby .... Může se stát cokoliv.Těch možností je moc a proto - nikdy nikdy nikdy !!!!!!"



Milá paní Lacinová zřejmě ohrožovala své děti více, než právě ona mamina, neboť evidentně vystavovala své děti neustálému riziku nákazy ze zkažených potravin v domě. Kdo asi za ní ten koš vynášel? Ne, samozřejmě, že to beru trochu ironicky, vynést koš mohl manžel po příchodu z práce (celý natěšený). Vynešení koše trvá zrhuba tři minuty. Ale vy byste paní Lacinová připravila kluka o mámu v době, kdy to nejvíc potřebuje? Ano?

Ano, může se stát cokoli, ale jak už na to naše paranoická Cirrat přišla: "Clověk se nemůže připravit na všechno." A pardon, abych se mohla v klidu vysrat na hajzlu (jedno vysrání trvá zhruba ty tři minuty) a dělat si nervy o děcko, co kdyby přestalo dýchat nebo začalo hořet a já si ani neutřela prdel... No, netřeba dále logiku paní Lacinové (to jméno nemá asi jen tak, když sa ten mozek dostával, zřejmě dostala slevu). Pojďme níže.



Honza Novotný, Polička:

"Trochu nerozumím tomu proč 15-ti letý kluk prostě nevzal dítě a neutekl ven z bytu nebo ho alespoň nevynesl na balkón nebo do místnosti kde nehořelo. V tom bude něco hodně divnýho."

Pane Novotný, vy jste také čudný. Ňa něco vzbudit v pět ráno, tak su vytlemená jak sůva z nudlí, nedejbože že by to byl dokonce štiplavý kouř. Ono je vědecky prokázané, že člověk, který se takého kúřa nadýchá, má v krvi méně kyslíku. No a méně kyslíku v krvi způsobuje vážné poruchy co sa týče vědomí nebo myšlenkových pochodů (třebas). Ano, některé děti sú uvědomělé a ihned dokáží zakročit lépe než dospělý (sama jsem toho byla několikrát svědkem na vlastní šťopky), ale v tomto případě si myslím, že ten klučina bude mít možná větší výčitky na celý život než jeho mamina. A co tu máme dále?


Kateřina Beck, Ústí nad Labem:

"Roční dítě se samo doma nenechává ani na procházku se psem. Buď se můžu na staršího sourozence spolehnout nebo ne. Je to tragédie, ale taky velká nezodpovědnost."

To je též příspěvek jak pojď na ňa z boku. Právě, že ta maminka sa třeba na něj spoléhala (pokud byli oba vzhůru). Mohlo to být také stylem nám známým: "Ježíš, Ondřeji, vstávej nebo tě vyženu klackem z tej postele, máš jít do školy. No já si teho čokla snad vyvenčím sama." Známe sa, že? Lidi sú hrozně důležití, a čím víc důležití, tím míň přemýšlajú nad svými výhlody. To tadyk tentok...


Věra Lacinová, Jílové u Děčína:

"Promiňte,ale nesouhlasím s Vámi.Tohle přesouvání zodpovědnosti na starší sourozence nemůže obstát!!!! Když si někdo pořídí děti,proč se o ně má starat starší sourozenec.To mi přijde naprosto scestné!!!! Je to moje dítě a moje zodpovědnost ne toho staršího děcka!!!!!!!Když pohlídat tak ano,ale jen chvilku! A když teda ta baba šla venčit,měla staršího PROBUDIT a říct mu jdu ven!
"
Když ještě obě děti spaly,bylo nasnadě,že pak rozespalý kluk neví co dělat!!!!!!!"

Oj, opět ta *** (já bych napsala piča, ale to sa k diplomaticky zaměřenému člověku nehodí) Lacinová. Bez pardonu, tuhle slepičárnu neumím nijak okomentovat. Viz výrok, že "stát sa neumí postarat o rodiny". Paní lacinová, co je provás chvilka? Jedno prdnutí a pokrčení nosem? Venčení psa tak brzo ráno nezabere věšinú víc jak 5 minut.


Věra Lacinová, Jílové u Děčína:

"Milá paní měla jsem tři děti.A když bylo některému rok ani bych nevytáhla paty za dveře bytu!!!!! Může se zaseknout zámek,může se stát cokoliv a tak malé děcko potom samotné v bytě je tragedie a nevím,jestli by třeba čtyřletý sourozenec pomohl.....Prostě NE !!!! Děti jsou moje děti a tak si za ně zodpovídám.Když venčit psa,tak šoupnu to malé třeba do kočáru a vezmu sebou! I v 5 ráno.To se nezlobte,ale tak bych jednala já.Jestli Vy ne,je to Vaše věc!"

Ne, opravdu jsem si na tu babu nezasedla, když ono je to pravda. To je zas nějaká domácí puťka, co desetkrát za minutu utírá děcku ruku, dezinfikuje septonexem před obědem, vymývá savem kúpelku a WC po třech hodinách a filtruje děcku letní vzduch na procházce přes dvoucentimetrovú vrstvu silné deky ve třicetistupňových horkách, aby nedýchalo splodiny a nedostalo úžeh ze sluníčka.



Lenka Vorková, Rakovník:

"Nechci maminku nijak soudit, nevím, nebyla jsem tam, ale kde toho psa venčila, že si ona nevšimla, že se jí čoudí z oken a sousedi si toho všimli. Navíc jestli slyšeli volání.... A hasiči tam byli za 5 minut a matka podle článku ještě později když už hasili. Kdoví kde byla.


Každopádně já mám dvouletého kluka a i když si jdu dolů pro poštu beru si ho sebou. Ono stačí když se vám zalomí klíč v zámku a nedostanete se pak domů k dítěti.

Kluka bych nesoudila, je to ještě dítě a v tom zmatku si to možná ani neuvědomil. Možná ani nebyl moc při smyslech jestli se nadýchal toho kouře.
"

No, konečně taký normální názor. Ale zasejc si dovolím oponovat. Barák zablafne během pěti minut, a deset minut uběhne a člověk si to neuvědomí.
Je to enem můj subjektivní pocit, nebo to jen zasejc Čecháčci mektaj bláboly? No, ale abych nebyla rasistka, Pražáci tam majú pěkné názory.


Martina Hajná, Praha:

"Vy mluvíte o voze, já o koze. Když mám doma roční dítě, je jasné, že ho samotné nenechám ani na 5 minut. Svoje děti bych taky nenechala. Jak píšete vy- jednomu byl rok, druhému 4. To je samozřejmé. Ale kdyby jste měla např. dvouleté dítě a jedno skoro dospělé, chcete mi říct, že by jste mu ho nikdy nesvěřila ani na to, aby jste si zašla s košem?"

Pěkněji to napsat asik nemohla. Já bych sa pod to i podškrábala.

Tady sa zasejc Češi vyřádili. Camrat to jo, ale přemýšlet a případně něco přínosného urobit, to ne. Velkú hubu má každý.

A to jsem byla málem v diskuzi ukamenována, když jsem sa zmínila o tom, že 11letá děvucha, když viděla, že maminu píchla včela do krku a ona je teď nějaká divná, že by měla přinejmenším zabuchat na dveře na súsedku, ať sa ide na ni podívat, když si třeba ve svých letech ještě nepamatovala číslo 155. I když sa to učí ve škole porát dokola. Dívčina vyběhla ven před barák plakat, naštěstí si jí všiml policista a šel pomoct, bohužel mamina už na tom byla moc zle, nepodařilo sa mu to.

A jaký názor máte Vy?

3 komentáře:

  1. No, když i paranoidní Cirrat ví, že na všechno se připravit nedá...

    A když i paranoidní Cirrat si pamatuje, jak prvně volala mátině záchranku, když jí bylo osm...

    Hele, lidi jsou stádo - a internet je nová pavlač.

    OdpovědětVymazat
  2. Ona celá diskuze na Novinkách je jak z dob reálného socializmu, nebo z pomocné školy. Myslím, že nemá cenu se tím zatěžovat, lidé už jiní nebudou.

    OdpovědětVymazat
  3. Paní Lacinová perlí v příspěvcích každou chvíli třeba dnes je to zlatou medajli.
    Věra Lacinová, Jílové u Děčína
    Pondělí, 29.července 2013, 09:48:36 | Souhlasím | Nesouhlasím | -219
    Děti v jejím věku bývají většinou moc roztomilé.....Tahle chudinka ošklivoučká........

    OdpovědětVymazat